16 December 2010

Aku lah lelaki itu..

mungkin aku lah lelaki itu..
lelaki yang telah terpartri mati dihatimu..
mungkin hanya aku lah lelaki itu..
yang telah menorehkan cinta pertama dihatimu..
dan mungkin akulah lelaki itu..
yang kan selalu kau cintai hingga waktu mengakhirimu..
Namun akulah lelaki itu..
yang kini tak lagi seutuhnya bersamamu..
tak bisa selamanya menemani mimpi2mu..
tak kan pernah lagi menjadi milikmu..
aku lah lelaki itu..
yang saat ini hanya bisa memandangi kesendirianmu tanpa rasa itu lagi..
yang hanya mampu menemani ceritamu tuk bawakan secercah bahagia baru..
yang hanya mampu kau kenang dalam balik tirai masa lalu..
yang tak lagi jadi kekasihmu,akulah lelaki itu..
andai kau tau dan pahami..
tak inginku segala rasa ini mati..
namun masa itu kita lalui bersama,,
bersama kau dan aku pun tau kenapa kini kita jalani keadaan ini..
meski keadaan mengaharuskan ku kembali bersamamu..
dan walau tuk terakhir kalinya waktu kan melepasmu pergi..
ku tak kan mampu membohongi hati yang tulus kau miliki..
Cinta telah mati bersama masa lalu..
dan aku lah lelaki itu..
lelakimu..yang pernah tulus mencintai dan menyanyangimu...
lelakimu..yang pernah melintas jelas dalam hati dan pikiranmu..
lelakimu..yang pernah mengikrarkan setia teruntuk dirimu..
lelakimu..yang pernah bersamamu dulu..
Sekarang cobalah tuk mengerti dan pahami..
kini aku lah lelaki itu..
yang hanya inginkan kebahagianmu..
tanpa diri..
tanpa hati..
dan tanpa cintaku lagi..


Karya : Rendy Utoyo

No comments:

Post a Comment

Just Say Whatever YOU want !!!